De Drukkerij van Morgen

Februari 2014 – heden

Grafisch Nederland zit in een dip. Is het de economie? Ligt het aan het internet? Zijn het de marges? Het is van alles een beetje, maar er is meer aan de hand. Er zijn immers nog steeds zeer succesvolle ondernemers in het grafische landschap. Wat doen zij anders dan de rest?

Zij onderscheiden zich van hun concurrenten.
Niet met de laagste prijs!
Niet met totaal andere producten!
Maar hoe en waarmee dan wel?

Dit zijn vragen die menig grafisch ondernemer zich stelt. Ervaringen met een aantal van deze bedrijven hebben ons ertoe gebracht om in samenwerking met Paul Geijs van PLG Consultancy een initiatief te starten dat grafische bedrijven helpt om het tij te keren: De Drukkerij van Morgen.
Na het maken van een bedrijfsanalyse stellen wij een programma op en starten samen met de ondernemer het veranderproces. Met heldere doelstellingen, concrete gereedschappen en een duidelijke agenda.
Het vakmanschap van de ondernemer stellen we niet ter discussie. Wel de onderwerpen CRM, marketing / communicatie, sociale media, web2print en concrete applicaties. In de loop van het traject gaan deze aandachtsgebieden deel uitmaken van het DNA van de ondernemer, zodat deze zijn klanten beter kan bedienen, nieuwe klanten gaat werven en zijn marges kan verbeteren.
Ons doel is om een netwerk van regionaal opererende drukkers / printers te bouwen die, met volledig behoud van hun zelfstandigheid, kunnen putten uit een gezamenlijke bron van kennis, inspiratie en idee├źn om hun business te versterken.

Interesse? Klik hier om de brochure ‘De Drukkerij van Morgen’ aan te vragen of een afspraak te maken voor een vrijblijvend ori├źnterend gesprek.