Missie

Ten Zijthoff Advies wil haar relaties de beste diensten en adviezen bieden op het gebied van klantcommunicatie en e-commerce.

img5

Visie

Ten Zijthoff Advies en haar partners willen als baken fungeren in de wereld van de communicatie, die in beweging is als nooit tevoren. Onze bemiddeling en diensten moeten leiden tot een betere concurrentiepositie van onze opdrachtgevers, en tot een betere band tussen onze opdrachtgevers en hun klanten.

img6

Ten Zijthoff Advies

De wereld van de communicatie is in beweging als nooit tevoren. De doorbraken van het internet begin jaren ’90 van de vorige eeuw, en die van de sociale media en mobiele communicatie een handvol jaren geleden hebben voor ongekende verschuivingen gezorgd. Internet heeft ervoor gezorgd dat markten, vraag en aanbod veel transparanter zijn geworden. Printshops en traditionele grafische bedrijven zien veel werk verdwijnen als gevolg van digitalisering enerzijds, en verliezen anderzijds opdrachten aan de sterk opkomende internetdrukkers. Offline retailbedrijven verliezen veel omzet aan online retailers. Steeds meer winkelruimtes, met name aan de randen van winkelgebieden, staan leeg.

Is daar dan helemaal niets aan te doen? Moet je als printshop of klein retailbedrijf de moed maar opgeven en de sleutels van je bedrijf aan de wilgen hangen?
Natuurlijk kunnen er redenen zijn om, na ampele overweging, te besluiten een bedrijf te koop te zetten of te beëindigen. Een uitzichtloze financiële situatie, geen opvolging, gezondheidsredenen of andere privé-omstandigheden, het kan allemaal het geval zijn. Maar de geschetste ontwikkelingen rond druk- en printvolumes en retail alléén hoeven niet de reden te zijn om de moed te laten zakken. Drukkers, printers en retailbedrijven hebben namelijk volop kansen om te overleven! Het is dan echter wél zaak om ‘met de tijd mee te gaan’ en de kansen die zich voordoen ook te pakken. Zorg dat je je klanten écht leert kennen, offline én online. Communiceer met ze, origineel, slim en via de juiste kanaalmix, zorg dat ze bij jou ook online kunnen bestellen, en laat offline en online winkelen soepel in elkaar overlopen.
Wilt u dat ook bereiken? Wij kunnen daarbij helpen.

Over Joost ten Zijthoff

Joost ten ZijthoffDrijvende kracht achter Ten Zijthoff Advies is Joost ten Zijthoff (1962) Al tijdens zijn studie in de Franse taal- en letterkunde (met uitstapjes richting theater, Arabisch en Europese studies) belandde hij in de copy- en printwereld, bij Nederlands’ allereerste copyshop Grand Prix Copyrette in Amsterdam. In 1985 begon hij in Groningen samen met compagnon Jolijt Dijkstra een eigen bedrijf: Reprografisch Centrum Groningen (RCG). In 1997 begon hij daarnaast internet-uitgever Gopher, dat in 1998 werd genomineerd voor de Broos van Erp Prijs (Beste Nederlandse innovatie in nieuwe media, ingesteld door het min. van EZ) In 2000 was hij mede-oprichter van Albumprinter (Albelli, HEMA fotoboek) Vanaf 2002 bekleedde hij enkele commerciële functies. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Sinds 2007 is hij weer ondernemer. Tot begin 2012 exploiteerde hij met PrintMagic een webshop-formule, sindsdien Ten Zijthoff Advies.